נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

רשימת שמאי מקרקעין – רשימה הנהוגה אצל גופים פיננסיים העוסקים במתן משכנתא או הלוואה מסחרית כנגד שיעבוד נכס מקרקעין. רשימות השמאים הן רשימות שונות אצל כל גוף מימון ובמרבית המקרים שמאים הרשומים ברשימה של בנק מזרחי, למשל, לא תהיה בדיוק אותה רשימה בבנק אחר. כדי למנוע מצב בו רוכש דירה יאלץ לקחת בכל פעם שמאי אחר, על פי רשימת השמאים בבנק שבו בדק את האפשרות לקחת משכנתא, קבע המפקח על הבנקים שחובה על בנק לקבל שמאות של שמאי שאינו מופיע ברשימה שלו אך מופיע ברשימה של בנק אחר. הוראה זו מגבירה את התחרות בין הבנקים למשכנתאות ומאפשרת ללווה להשוות בין הצעות הבנקים תוך ביצוע שמאות אחת של שמאי אחד ולא בכל פעם שירצה לבדוק הצעה של בנק מסויים יצטרך להזמין שמאי מקרקעין אחר.
רשימת שמאי המקרקעין בגופי המימון מהווה רשימה של משרדי שמאות פרטיים בכל רחבי הארץ אשר השמאות שלהם מקובלת על הבנק. משרדי השמאים הרשומים ברשימת שמאי המקרקעין אינם עובדים של הבנק והם אינם מקבלים את שכר הטירחה שלהם מהבנק.
אגדה אורבאנית שנפוצה אצל לווים היא ששמאי מקרקעין העושים שמאות עבור הבנק נוהגים להפחית משווי הדירה כדי שהבנק ירוויח מזה משהו. חד משמעית אני יכול לספר לכם שאין הוראה כזו מהבנקים ושמאי המקרקעין עצמאי לחלוטין לקבוע את שווי הנכס על פי שיקול דעתו המקצועית ועל פי ניסיונו. שמאי מקרקעין העורך שומת מקרקעין לבנק כפוף לתקן שמאי 19 אשר מהווה תקן מיוחד להערכת שווי נכסי מקרקעין למטרת בטוחה לקבלת אשראי. לעיתים מחיר השוק של נכסי מקרקעין אינו תואם את השווי שנערך על פי תקן 19 לתקינה השמאית ומכאן נובע לעיתים הפרש.
אם הבנק מבקש מכם לערוך שומת מקרקעין על פי תקן 19, אתם מוזמנים לפנות אלינו, משרד שמאים מומלץ באזור המרכז ונדאג לתת לכם מענה