נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

מהפכה בהיטל השבחה בתל אביב
לאחר שועדת הערר קבעה כי בחישובי היטל ההשבחה ברובע 3 וברובע 4 בתל אביב זכויות מתוקף תמ”א38 אינן חלות במצב הקודם קבע בית המשפט כי לא כך הוא והפך את החלטתה של ועדת הערר.
בית המשפט קובע כי תמ”א 38 חלה במצב הקודם וכי שמאי מקרקעין המומחה בדבר צריך לבחון את הסיכוי לקבלת היתר מתוקף תכנית תמ”א 38 תוך כדי שהוא מביא בחשבון פרמטרים שונים כגון הכדאיות לביצוע הפרוייקט, מיקום, אופי הבניין והבינוי ועוד.
לפי האמור לעיל קובע בית המשפט כי על שמאי מקרקעין לקבוע מקדמים ביחס לעליית ערך, דהיינו לא לחשבה במלואה, מחמת חוסר הוודאות שבקבלת היתר הבניה.
בפועל פס”ד זה של בית המשפט מגדיל את הוודאות בעריכת שומות היטל השבחה בתל אביב. עד היום הוועדה המקומית טענה כי תמ”א 38 לא חלה במצב הקודם ובעלי דירות שמכרו את דירתם ברחובות הכלולים בתחומי רובע 3 ורובע 4 קיבלו היטלי השבחה בגובה של מאות אלפי שקלים. שמאים מכריעים רבים קבעו כי אין השבחה כתוצאה מתכניות הרובעים, אך עיריית תל אביב גררה את בעלי הדירות לשנים ארוכות בוועדת ערר.
ככל הנראה בעיקבות החלטתו של בית המשפט תיאלץ עיריית תל אביב להמשיך לבית המשפט העליון אשר ישים סוף בעוד מספר שנים לסאגה המשפטית הזו שמכבידה על שוק הנדל”ן בתל אביב.
קיבלת ם לשלם היטל השבחה בתל אביב אל יאוש – שמאי מקרקעין בתל אביב אשר מכיר את העיר ואת ההחלטות שניתקבלו בה ידע איך להפחית את היטל ההשבחה שקיבלתם לשלם בגין מכירת הדירה.