נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

רוצים לבדוק את הזכאות שלכם לפטור מהיטל השבחה?

היטל השבחה הוא תשלום חובה המוטל על ידי הועדה המקומית לתכנון ובניה, על פי חוק, על בעלי הזכויות בנכס  מקרקעין וזאת בעקבות עלייה בשווי של הנכס כתוצאה מפעולה תכנונית. שוויו של נכס עשוי לעלות בדרכים שונות כגון שינויים פיזיים בנכס כמו הוספת חדר בהיתר או שינוי בסך הזכויות מתוקף כניסת תכניות בניין עיר חדשות שאושרו במקרקעין. פטור מתשלום היטל השבחה רלוונטי למקרים מסויימים המוגדרים בסעיף 19 של התוספת השלישית לחוק התכנון והבניה. הוראות הפטור כוללות, בין היתר, פטור בגין המקרים כדלקמן: מצבו החומרי של בעל המקרקעין, שכונת שיקום שההכרזה עליה בתוקף, מקרקעין המשמשים למוסדות דת, תרבות, ספורטצדקה, מדע ועוד, מקרקעין המשמשים את הבעלים להרחבת דירתם, השבחה במקרקעין בשל תוספת שטחי שירות לצורך ביצוע התאמות של נגישות לרבות בניית מעלית, השבחה בגין בניית ממ”ד.

בקשה לפטור מהיטל השבחה דרך שמאי מוסמך

שמאי מקרקעין מטעם הוועדה המקומית יאמוד את ההשבחה שחלה בנכס כתוצאה מהפעולה התכנונית החייבת בהיטל השבחה. לאחר קבלת הודעת שומת הוועדה מומלץ לבדוק, עם שמאי היטל השבחה, את האפשרות לערער על חוות הדעת שהוכנה על ידי שמאי הוועדה. שמאי מקרקעין מומחה בהפחתת היטל השבחה יבדוק עבורכם את שומת הוועדה. במקרים של מתחם מוכרז של פינוי בינוי, יתכן ויחול פטור מלא  מהיטל השבחה (תלוי בהחלטה של הרשות המקומית). שמאי מנוסה יספק לכם ייעוץ מקצועי בנוגע להיטל השבחה פטור ויסייע לכם לקבל החלטה האם להגיש את ערעור על השומה של שמאי המקרקעין הפועל מטעם הוועדה המקומית.

פטור מהיטל השבחה לנכים לאחר שיפוץ

כפי שציינו, אחת הסיבות לקבלת פטור מלא מהיטל השבחה הוא תוספת לשטח הבית המיועד לשיפור הנגישות של המבנה לאדם נכה או בעל מוגבלות פיזית. אם אתם צריכים להוציא פטור מהיטל השבחה לנכים, מומלץ לכם לפנות לשמאי מקרקעין מקצועי מהאיזור שלכם שיכול לספק חוות דעת מקצועית על השינוי אשר בוצע בנכס שלכם. היטל השבחה הנחה לנכים יכול להיות משמעותי ובמקרים מסויימים יכול להגיע עד לסכומים של עשרות אלפי שקלים. שמאי מקצועי ידע לכוון אתכם בצורה היעילה ביותר להגשת הבקשה לפטור מלא מהיטל השבחה הנחה לנכים. חשוב לדעת כי הוועדה המקומית יכולה גם לקבוע הנחה של 80% או 90% ולא פטור מלא.

ליווי שמאי להוצאת פטור מתשלום היטל השבחה

להגשת ערעור על החלטת הוועדה המקומית או בקשה לפטור מתשלום היטל השבחה, צרו קשר עם משרד דני הרשקוביץ שמאות מקרקעין משרד בעל ניסיון רב בליווי לקוחות בדרך לקבלת פטור מתשלום של היטל ההשבחה. התקשרו עכשיו לצוות המשרד והתחילו בתהליך הבירוקרטי אשר יכול לחסוך לכם סכומי כסף גדולים.