נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

היטל השבחה הוא מס המהווה מס סוציאלי, כלומר מס המוטל לטובת כלל תושבי העיר. היטל ההשבחה מוטל רק על בעלי נכסים הנהנים מעליית שווי נכסיהם כתוצאה מפעולה תכנונית שבוצעה על ידי הוועדה המקומית.

לכן, אם רציתם לדעת למי משלמים היטל השבחה כדאי ראשית שתדעו כי לא מדובר בתעריף קבוע,  אלא סכום המשתנה בהתאם למיקום הנכס, למועד הקובע שבה בוצעה ההשבחה ולאופי ההשבחה.

את היטל ההשבחה משלמים לוועדה המקומית לתכנון ובניה במקום מגוריכם. בכספי ההיטל עושה הוועדה שימוש לטובת כלל הישוב אם במימון פעולות תכנוניות חדשות, שיפור תשתיות, בניית מבני ציבור ופעולות נוספות המשפרות את רמת החיים בישוב.

מי חייב בתשלום היטל השבחה

היטל השבחה הוא למעשה סוג של תשלום שבעל הנכס, במועד הקובע, צריך לשלם לוועדה המקומית לתכנון ובנייה כשהיא מאשרת תוכנית חדשה לבניין עיר, הקלה או שימוש חורג שמביאים לעלייה בשווי הנכס. מטרת ההיטל היא למעשה לממן הוצאות הוועדה המקומית.

בעניין של מס השבחה ומי משלם התשובה הינה שעל בעלי הנכס לשלם את המס וזאת אם מתקיימים אחד מהתנאים הללו- לאחר אישור תכנית בניין עיר חדשה על הקרקע עליו נמצא הנכס, במידה וקיבלתם זכויות בנייה נוספות וכן אם קיבלתם היתר לשימוש חורג.

כיצד מחושב גובה תשלום היטל ההשבחה

עכשיו כשאתם יודעים מהו היטל השבחה, מהי המהות בתשלום היטל השבחה ולמי משלמים היטל השבחה  (בעבר היה ידוע גם בשם מס השבחה) חשוב שתבינו גם כיצד מחשבים את היטל ההשבחה בפועל. באופן עקרוני, גובה ההיטל (במרבית המקרים) נקבע בשיעור של מחצית מעליית שווי הנכס כתוצאה מאישור התכנית, ההקלה או השימוש החורג. כדי לחשב בכמה עלה שווי המקרקעין הוועדה המקומית נעזרת בשמאי מטעמה.

ייעוץ מקצועי מטעם שמאי מומחה לגבי הערכת שווי הנכס

אם קיבלתם הודעה שעליכם לשלם היטל השבחה ואתם רוצים להיות בטוחים כי גובה התשלום משקף את ערך הנכס שלכם כדאי שתתייעצו עם שמאי מקצועי.

משרד השמאים דני הרשקוביץ יעניק ייעוץ מקצועי ואישי ובמידת הצורך יסייע בהפחתת התשלום ככל וימצא שיש בשומת הוועדה פגמים/ליקויים. אז במידה ולא הייתם בטוחים מהו היטל השבחה ומי משלם אנו נשמח לעמוד לשירותיכם ולייעץ לכם בכל שאלה בנושא. מוזמנים לפנות אלינו בכל עת לבדיקת חיוב היטל ההשבחה ואנו נדאג לביצוע כל ההליך מתחילתו ועד לסופו לא כל טירחה מצידכם.