נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

מרפסת היא תוספת נהדרת לכל בית. היא מספקת מרחב חיצוני בו ניתן לשלב את החוץ עם הפנים. בשל עובדה זו וגם בשל תוספת השווי הפוטנציאלית בעלי דירות רבים מעוניינים להוסיף מרפסת חיצונית לדירותיהם.

אם אתם מעוניינים להוסיף מרפסת כדאי שתדעו כי, במרבית המקרים,  יהיה עליכם לשלם היטל השבחה בגין תוספת מרפסת.

באילו מקרים יש לשלם היטל השבחה על מרפסת

בחלק מהרשויות המקומיות בארץ נגבה היטל השבחה על תוספת המרפסת. ראשית, חשוב לדעת כי שטח המרפסת שניתן להוסיף לדירה אינו יכול לעלות על 12 מ”ר וזאת גם רק לאחר קבלת היתר בנייה לביצוע תוספת מרפסת. היטל השבחה בגין תוספת מרפסת חל, בד”כ,  כאשר שטח המרפסת שמעוניינים להוסיף עולה על שטח של 12 מ”ר המותר בהתאם לתקנות התכנון והבניה. תוספת בניה של מרפסת חייבת בהוצאת היתר בניה כחוק.

ייעוץ מקצועי שיכול להפחית את התשלום

תוספת של מרפסת היא לרוב עסק יקר שכרוך בעלויות גבוהות הן מבחינת עלויות הבניה והן מבחינת תשלום היטל השבחה. לכן, כשסכומים גדולים כל כך עומדים על הפרק, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי של שמאי מקרקעין מומחה ולבדוק האם ניתן להמתיק מעט את הגלולה. משרד השמאות דני הרשקוביץ יעניק לכם ייעוץ אישי מקצועי ואמין ויבדוק עבורכם את אומדן היטל ההשבחה הצפוי.

אז אם אתם מעוניינים בתוספת מרפסת לדירה וחוייבתם בתשלום היטל השבחה בגין תוספת מרפסת, פנו אלינו בכל עת לקבלת ייעוץ ואולי נוכל לעזור בהפחתת היטל השבחה.