נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

בריכת שחייה פרטית היא חלום של לא מעט אנשים. כשיש בריכה פרטית אפשר להנות ממנה מתי שרק רוצים, לבלות סביבה ולארח חברים. לכן, הרבה בעלי בתים שיש להם מרחב חיצוני מספיק גדול בוחרים להוסיף לביתם בריכת שחייה חיצונית. עם זאת, בניית בריכה פרטית הינה עסק יקר והוצאת היתר לבנייתה כרוכה, במרבית המקרים, בתשלום היטל השבחה בגין בריכה פרטית.

באילו מקרים תהיו חייבים בתשלום

על פי חוק, היטל השבחה חל על בעלי מקרקעין שאושרה בהם, אושרו הקלות או התירו בהם שימוש חורג.  את ההיטל מטילה הוועדה המקומית לתכנון ובניייה על בעל או חוכר המקרקעין. שיעור ההיטל הינו כמחצית מסך ההשבחה.

אחת הדוגמאות הבולטות בעניין זה הינה תשלום היטל השבחה בריכה פרטית. היטל זה יוטל במקרים בהם קיימת תכנית הכוללת הוראות המאפשרות תוספת בנייה של בריכת שחיה בנכס או שהוגשה בקשה לבניית בריכת שחיה פרטית בחצר.

מועד תשלום עבור היטל ההשבחה

אם על פי חוק אתם חייבים בתשלום היטל השבחה בריכה פרטית תצטרכו לשלם אותו ביום מימוש הזכויות שלכם במקרקעין. יום המימוש יכול להיות בעת קבלת היתר בנייה או מימוש הנכס במכר. כלומר, במועד קבלת היתר הבנייה שהתקבל מתוקף תכנית קיימת, או בשל מכירת המקרקעין שושרה בו תכנית להקמת בריכת שחיה.

לפני מימוש הזכויות חשוב להתייעץ עם שמאי מומחה

בניית בריכה פרטית היא עניין שכרוך במילא בהרבה הוצאות לכן כשאתם נדרשים בתשלום היטל השבחה בריכה פרטית כדאי שתייעצו עם שמאי מקצועי וכך אולי תוכלו לחסוך בתשלום. משרד השמאים דני הרשקוביץ מעניק ייעוץ מקצועי ואישי ומסייע ללקוחותיו לבדוק האם ניתן להפחית את היטל ההשבחה באמצעות הגשת שומה אחרת. אז לבדיקת החיוב בהיטל שקיבלתם צרו עמנו קשר בכל עת לקבלת ייעוץ מקצועי מקיף.