נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

הוועדה המקומית קבעה את שווי הזכות בנכס? הטילו עליכם היטל השבחה?

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, באמצעות שמאי הוועדה, קובעת את גובה היטל ההשבחה החל בעת מימוש הזכויות. כנגד שומת הוועדה יש באפשרותכם לערער בפני שמאי מכריע באמצעות שמאי היטל השבחה מטעמכם. את היטל ההשבחה משלמים בעת מימוש הזכויות בנכס במקרה של מכר או בעת קבלת היתר בניה.

ייעוץ מקצועי לגבי החזר היטל השבחה

אם כבר נאלצתם לשלם את היטל ההשבחה, יש לכם אפשרות לנהל הליך ערעור שבסופו יתכן כי יחול החזר היטל השבחה. חוות דעת של שמאי היטל השבחה מטעמכם יכולה לסייע לכם בתהליך. שמאי היטל השבחה יבדוק את שומת הוועדה ויוודא כי לא חלו טעויות בבדיקה או באופן החישוב של השמאי אשר הגיע מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. גובה היטל השבחה מחושב על פי חצי משווי ההשבחה. כלומר, בעל הנכס ישלם כמחצית משווי ההשבחה וכאשר מדובר בנכסים יקרים או בתכניות המעניקות זכויות בניה מפליגות, הסכומים עלולים להגיע למאות אלפי שקלים. גם אם אין אפשרות לקבל פטור מהיטל השבחה, שמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה יכול לסייע לכם בדרישה מהוועדה המקומית להפחית את גובה היטל השבחה.

כמה משלמים היטל השבחה ואיך מקבלים פטור?

אם אתם בשלב המתנה לחוות דעת של שמאי מהוועדה המקומית, ואתם רוצים לדעת כמה משלמים היטל השבחה, מומלץ לכם לפנות כבר עכשיו לשמאי מקרקעין מנוסה. שמאי המקרקעין יכול לסייע לכם בחישוב שומת היטל השבחה והגשת ערעור במידה וכבר קיבלתם את השומה. חשוב לציין כי ניתן לערער על שומת היטל השבחה בתוך 45 ימים לאחר קבלת דרישת התשלום ואם אתם נמצאים כרגע בתוך טווח הזמן הזה, זה הרגע לפנות לשמאי על מנת לבצע הערכת שווי מחודשת לנכס.

שמאי היטל השבחה מומחה

לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי של שמאי היטל השבחה, צרו קשר עכשיו עם משרד דני הרשקוביץ שמאות מקרקעין ותוכלו לקדם את התהליכים הבירוקרטיים הנדרשים מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. שמאי מקרקעין מנוסה ומקצועי מטעם משרד דני הרשקוביץ ילווה אתכם בתהליך ויבצע עבורכם הערכת שווי מחודשת להיטל השבחה בצורה מקיפה.