נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

האם יש פטור אוטומטי להיטל השבחה בפרוייקט תמ”א 38-2?

פרוייקט תמ”א 38-2 לפינוי בינוי הוא אחד מהפרוייקטים המורכבים ביותר בתחום הנדל”ן והוא דורש אישורים ותהליכים בירוקרטיים רבים אשר יכולים להימשך מעל ל-10 שנים. אחד הנושאים הנוגעים לבעלי הדירות הישנות מול היזם הוא נושא פינוי בינוי היטל השבחה. חשוב לדעת כי אין פטור אוטומטי להיטל השבחה בפרוייקט פינוי בינוי עבור הדיירים ובמידה ואין פטור, יתכן והקבלן ישלם את היטל ההשבחה. היטל ההשבחה במקרה שלכם יכול להגיע למאות אלפי שקלים לכן החשיבות מבחינה כלכלית היא מכרעת לגבי הרווח שאתם יכולים להשיג עם מכירת הדירה החדשה. לאחר סיום הפרוייקט.

ייעוץ מקצועי בנוגע היטל השבחה בפינוי בינוי

כל פרוייקט תמ”א 38-2 לפינוי בינוי הינו פרוייקט שמטרתו להשביח את הנכס שלכם. לא משנה אם תקבלו דירה גדולה יותר או אפילו באותו הגודל, ברגע שהדירה החדשה שלכם תהיה חלק מפרוייקט שלם של בניין מודרני חדש עם לובי מפואר ומעלית, ערך הדירה שלכם כנראה יעלה בהתאם. אם כן, נושא היטל השבחה בפינוי בינוי הוא רלוונטי לכל בעל נכס במתחם או בבניין אשר יעבור הריסה ובנייה מחדש. על מנת שתוכלו לקבל מידע אמין ומקצועי לגבי היטל השבחה פינוי בינוי, מומלץ לכם לפנות למשרד מקצועי לשמאות מקרקעין. שמאי מקרקעין מנוסה, המכיר את הסביבה והאיזור בו נמצאת הדירה שלכם, יוכל לספק לכם מענה לגבי השאלות שלכם על היטל השבחה פינוי בינוי.

האם יש פטור מהיטל השבחה פינוי בינוי בפרוייקט שלכם?

לכל פרוייקט פינוי בינוי ישנו ועד דיירים. ועד הדיירים תפקידו לתווך בין היזם ועורכי דין של היזם לבין הדיירים (בעלי הדירות למעשה). כחלק מתהליך הערכת השווי של הדירה שלכם, תדרשו לבחור בשמאי המקובל על וועד הדיירים. שמאי מנוסה ומקצועי כאמור, יכול לסייע לכם בנושא פטור מהיטל השבחה פינוי בינוי וחשוב לשכור את שירותיו של שמאי המכיר את המתחם שלכם והתוכניות המיועדות לו.

פנייה לשמאי בנוגע לפינוי בינוי היטל השבחה

כדאי לכם לקבוע פגישה כבר בימים הקרובים עם צוות משרד דני הרשקוביץ על מנת לקדם את נושא הפטור של היטל ההשבחה מול הגורמים הרלוונטיים.