נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

ישנם סוגים רבים ושונים של מסים המוטלים על ידי ארגונים שונים. סוג אחד הוא מס השבחה על קרקע המוחל על כל השבחה שנעשתה בקרקע, כגון מבנים או גינון. התעריפים משתנים בהתאם לכמה עלה ערך הקרקע; עם זאת, שיעורים אלה שונים בין תחומי שיפוט ומדינות. אין הוא נגבה על השווי שבעל הקרקע ירש, זכה בהגרלה או קיבל במתנה.

ישנן שתי סיבות עיקריות מדוע אנו זקוקים למס השבחה:

  1. שפר את הפריון: כאשר אנשים מקבלים זיכוי מס על השבחת הרכוש שלהם, הם יקבלו יותר תמריץ לשפר את הקרקע שלהם ולהיות יותר פרודוקטיביים. זה מוביל לכלכלה משגשגת ופותר בעיות רבות כמו עוני ואבטלה.
  2. צמצום נכסים לא יצרניים: הטלת מס השבחה על קרקע על בעלי הנכס ללא כוונה לפתח את נכסיהם תוביל למכירת נכסים אלו תוך פרק זמן קצר, ותצמצם נכסי סרק בחברה בכלל.

כאשר מדובר על מס השבחה- מי משלם את אותו מס? משלם אגרה זו הוא מי שמשפר או מנסה להשביח נכס מסוים. כלומר, מס השבחה מי משלם אותו עשוי להיות בעל הנכס, שוכר או מישהו אחר באישור בעל הנכס. סוג זה של מס מוטל בדרך כלל על פיתוח ושיפורים שנעשו בקרקע הקשורים בדרך כלשהי לבעיות בריאות הציבור או בטיחות הציבור. מיסי השבחה לא תמיד קל לקבוע כי הם תלויים בגורמים רבים, כמו כמה כסף הוצא כדי לבצע שינויים, ומה בדיוק השתנה.

מס השבחה על מכירת דירה

מס השבחה על מכירת דירה הינו היטל חוקי המוטל על מכירת דירה. הוא מחושב על ידי לקיחת ההפרש בין מחיר העלות המקורי של הנכס לבין ערכו הנוכחי. עצם הרעיון של מס השבחה הוא הרעיון שכל השבחה שנעשתה בנכס חייבת במס. ניתן להחיל מס השבחה בעת מכירת דירה. מס זה מוטל על ההפרש בין מה ששולם עבור הדירה לבין שוויה, לאחר ששוכללה בשיפוצים, בניה חדשה או שיפורים אחרים. זה יחושב על ידי שימוש בנוסחה הלוקחת בחשבון כמה הוצאה על עבודה המתייחסת לערך הישן של הבית. סוג זה של מס ככל הנראה לא יחול כאשר מחזיק בעלים מוכר את בית מגוריו. זה חל רק על משקיעים המנסים להרוויח כסף מהשקעות הדיור שלהם.

כדי להאט את עליית מחירי הדירות, להמריץ את ההשקעה בבניית דיור ולספק דיור למשקי בית עם הכנסה נמוכה, הנהיגה הממשלה מס השבחה על מכירת דירה. יישום מס זה יסייע בהמרצת השקעה בבניית דיור שתעניק יותר זמינות למשקי בית בעלי הכנסה נמוכה. בנוסף, מס השבחה זה נועד לתת הקלות במס בגין ההוצאה הראשונית שהוציא המוכר בביצוע שיפורים בנכסיו. זה מעודד אנשים לבצע שיפורים בנכס שלהם לפני מכירתו.